


Preguntes freqüents
És necessari tenir la titulació universitària per a matricular-se?
Per a poder-se matricular en el Programa Màster i Postgrau cal superar prèviament el procés d’admissió establert. En aquest procés és el director del Màster o Postgrau qui, a través d’una entrevista, determina l’aptitud d’una candidatura.
Així doncs, els estudis o titulació que es tingui, no és condició excloent i una persona que no tingui titulació universitària pot, havent passat l’admissió, matricular-se al curs.
Quina documentació es requereix per a matricular-se?
Per a poder matricular-se en el Programa de Màster i Postgrau, és requisit indispensable sol·licitar admissió i superar una entrevista amb el director. Una vegada superada l'entrevista serà necessari lliurar la següent documentació:
- Fotografia tipus carnet.
- Fotocòpia del DNI o NIE.
- Fotocòpia de l’últim títol acadèmic obtingut o del resguard de sol·licitud del títol.
- Fotocòpia d'un document on aparegui (nom del titular/número de compte) per a la domiciliació del pagament.
- Full de forma de pagament.
- Pagament particular: en el cas que el pagament del curs el faci el mateix interessat.
- Pagament empresa: en el cas que el pagament del curs el faci l'empresa on treballa l'interessat.
Quan s'inicia/acaba el període d'inscripció?
Les matriculacions estan obertes durant tot l'any i s'adjudiquen per ordre d'inscripció fins a esgotar les places.
Es poden bonificar els cursos mitjançant la Fundació FUNDAE?
Sí. Tots els nostres cursos es poden bonificar a través de la Fundació Tripartita (www.fundaciontripartita.org)
En el CIM-UPC, no gestionem directament aquests ajuts però, si està interessat en aquesta bonificació pot consultar-ho a l’àrea de RRHH de la seva empresa o bé fer-ho a través d’una gestoria.
Si té algun dubte pot posar-se en contacte a masters@fundaciocim.org.
En quin termini de temps se comunica el resultat de l'admissió?
Una setmana després d’haver realitzat l’entrevista amb el director del curs o, en cas de sol·licituds estrangeres, una setmana després d’haver fet l’estudi del seu perfil, en ambdós casos a través del correu electrònic.
És possible obtenir una carta de matriculació?
Sí, sempre que vostè sigui admès al màster o postgrau i hagi efectuat un pagament en qualsevol de les seves modalitats en masters@fundaciocim.org

Descomptes Aplicables
El CIM UPC atorga els següents descomptes en l'import de matrícula dels cursos del programa de Màster i Postgrau:
- MEMBRES DE LA COMUNITAT UPC ALUMNI PREMIUM: 10% http://alumni.upc.edu/formacio Document acreditatiu: Carnet UPC Alumni premium.
- SITUACIÓ D'AFECTACIÓ PER ERTO DURANT L'ANY 2020: 10%
- SITUACIÓ LEGAL DE DESOCUPACIÓ: 10% http://www.boe.es/diario_boe/txt.php?id=boe‐a‐1985‐8124 Document acreditatiu: Certificat vigent de demanda d'ocupació emès per l'oficina de treball o SOC.
- FAMÍLIA NOMBROSA: 10%Document acreditatiu: Carnet família nombrosa.
- TREBALLADORS DE LES NOSTRES EMPRESES COL∙LABORADORES: 10% http://www.fundaciocim.org/ca/page/collaboradors Document acreditatiu: Certificat justificant de la relació laboral, amb segell de l'empresa.
- MEMBRES DEL COL∙LEGI D'ENGINYERS GRADUATS I ENGINYERS TÈCNICS INDUSTRIALS DE BARCELONA (CETIB): 10% http://www.enginyersbcn.cat/colegi/noticies/view.php?id=1159 Document acreditatiu: Carnet amb el nom de col∙legiat.
- MEMBRES DEL COL∙LEGI D'ENGINYERS INDUSTRIALS DE CATALUNYA (EIC): 10% http://www.eic.cat/ Document acreditatiu: Carnet amb el nom de col∙legiat o associat.
- MEMBRES DEL COL∙LEGI D'ARQUITECTES DE CATALUNYA (COAC): 10% http://www.arquitectes.cat/ Document acreditatiu: Carnet amb el nom de col∙legiat o associat.
IMPORTANT: Per beneficiar‐se del descompte és imprescindible presentar l'acreditació corresponent juntament amb la resta de documentació obligatòria per tramitar la matrícula.
- Una vegada emesa la factura, no s'accepten sol∙licituds de descompte.
- Els descomptes no són acumulables.
Purpose
El propòsit d’aquest curs és descriure i comprendre què és això que en diuen IoT, conèixer els seus usos i aprendre com desenvolupar diferents aplicacions d’adquisició de dades del procés o del servei.
Perquè IoT és Internet en les coses: tenir dispositius electrònics recollint dades i agrupar-les en un espai per analitzar tant les dades recollides a l’instant com la seva evolució en el temps. I segur que, estiguem en l’àmbit laboral que estiguem, amb dades directes i actualitzades que generin informació vàlida, serà més fàcil prendre la millor decisió.
En el marc actual de la digitalització i de la Indústria 4.0 apareixen nous sistemes de comunicació i captura de dades que ens permeten conèixer molt millor i al moment l’ús que se’n fan de molts serveis, espais o l’estat de molts dispositius: Quanta gent ha entrat a l’establiment, quines hores són les de més afluència? Cal regar els jardins de la ciutat? Quina és la producció actual de les nostres línies de fabricació? Quantes hores ha funcionat avui l’aire condicionat? Caldrà canviar aviat els rodaments de la màquina?
Objectius
Aquest curs vol presentar què és i com s’aplica els dispositius IoT. Es parlarà de dispositius electrònics i la seva aplicació, però sempre com a eines de recollida d’informació per millorar els processos i els serveis que tenim assignats en el nostre rol professional.
Per tant es vol oferir una descripció general dels diferents aspectes necessaris perquè la persona participant pugui entendre les implicacions d’Internet de les coses (IoT) a les empreses, així com en els seus processos i en els seus models de negoci.
Durant el curs es presentarà la metodologia d’identificació de les dades necessàries i el desplegament de dispositius i la arquitectura de connexió, sistemes de recollida i eines de visualització de les dades per generar-se informació. En les sessions es veuran casos d’èxit i les persones assitens desenvoluparan casos d’ús amb dispositius i eines de programació a l’aula.
Internet de les coses (IoT) pot permetre conèixer millor el nostre procés, tenir-ne una informació immediata i veraç per millorar la productivitat a la nostra empresa i una historització de dades per aplicar sistemes d’aprenentatge automàtic.
Who is this course for?
Aquest curs va adreçat a aquells responsables de processos i serveis de qualsevol àmbit públic o privat, industrial o comercial que necessitin conèixer i millorar la qualitat, els costos, la productivitat l’OEE, els consums energètics, les necessitats de recursos, l’ús del servei...
També s’adreça a les persones interessades en aplicacions d’IoT i que vulguin conèixer el camí de posar en marxa IoT: la connexió de sensors, la selecció de dispositius electrònics i l’adquisició i visualització de les dades recollides
No es requereix tenir coneixements informàtics de programació específics (tot i que en veurem exemples), però si que s’analitzaran processos computacionals: es programarà a través de l’eina low code (de poca programació) Node-Red; i es veuran bases de dades d’emmagatzematge. En ambdós casos se’n donarà una introducció pràctica.

Requisits d’accés
a) Les persones treballadores assalariades que presten els seus serveis en empreses privades o entitats públiques no incloses en l'àmbit d'aplicació dels acords de formació de les administracions públiques i que cotitzen a la Seguretat Social en concepte de formació professional per a l'ocupació.
b) Les persones treballadores que es trobin en alguna de les situacions següents: persones treballadores fixes discontinues en els períodes de no ocupació, persones treballadores que accedeixin a la situació de desocupació quan es trobin en període formatiu o persones treballadores acollides a la regulació d'ocupació en els seus períodes de suspensió d'ocupació.
c) Les persones treballadores adscrites al sistema especial per a persones treballadores per compte d'altri incloses en el règim general de la Seguretat Social durant els períodes d'inactivitat, el règim especial de persones treballadores autònomes, el del mar i aquelles altres de la Seguretat Social que no cotitzin per formació professional.
d) Les persones cuidadores de les persones en situació de dependència poden participar en la formació de les accions formatives específiques pròpies de la seva activitat.
e) El personal al servei de les administracions públiques o sector públic.
f) Les persones treballadores pertanyents a la plantilla de les entitats beneficiàries o proveïdores dels programes de formació regulats en aquesta Ordre, poden participar en les accions formatives que aquestes gestionin fins a un límit del 10% del total de participants del programa, sense superar, en cap cas, el límit del 10% del total de les seves persones treballadores en plantilla.
Informació addicional
En finalitzar el curs, es farà entrega d’un certificat d’aprofitament.
Curs subvencionat pel Consorci de la Formació Contínua de Catalunya.
“Aquesta actuació està impulsada i subvencionada pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i finançada pel Fons Social Europeu com a part de la resposta de la Unió Europea a la pandèmia de COVID-19”
Com formalitzar la inscripció
Per a realitzar la inscripció és imprescindible emplenar el formulari que trobaràs en el botó "inscripció" i adjuntar la següent documentació:
Emplenar i adjuntar al formulari de preinscripció l'Annex 1
Si estàs en actiu:
- Fotocòpia del DNI en vigor
- Fotocòpia de l'última nòmina íntegrament on aparegui la següent informació: Núm. de Seguretat Social del treballador, Núm. de Seguretat Social de l'empresa i CIF de l'empresa
- Curriculum vitae
Si ets autònom (freelance):
- Fotocòpia del DNI en vigor
- Fotocòpia de l'últim rebut d'autònoms
- Curriculum vitae
Si ets desocupat:
- Fotocòpia del DNI en vigor
- Fotocòpia del DARDO actualitzat (document d'inscripció de sol·licitud de treball al Servei Públic d'Ocupació de Catalunya)
- Fotocòpia de qualsevol document on es pugui apreciar el Núm. d'afiliació a la Seguretat Social
- Curriculum vitae
Si ets treballador de l'Administració o entitat pública:
- Fotocòpia del DNI en vigor
- Fotocòpia de l'última nòmina íntegrament on aparegui la següent informació: Núm. de Seguretat Social del treballador, Núm. de Seguretat Social de l'empresa i CIF de l'empresa
- Curriculum vitae