talent
industrial
acadèmica

Espais de fabricació

Acosta't a conèixer els espais de fabricació i descobreix com les noves tecnologies poden ajudar-te a trobar la solució que necessites.

Inicia els teus projectes, dissenya els teus productes, aprèn en família, fes créixer la teva empresa, completa el teu programa formatiu... A què esperes?

Espais de fabricació

Els espais de fabricació són espais públics que tenen com a objectiu principal acostar les tecnologies de disseny i fabricació digital a tota la ciutadania. Persones, famílies, col·lectius, empreses, entitats, escoles i institucions, poden participar en les activitats d'aquests espais públics i aprofitar totes les oportunitats que ofereixen.

Mitjançant projectes i activitats es cerca l'apoderament de les persones, garantint l'accés a la tecnologia i el coneixement, i provocant que participin activament amb el seu talent en la cerca de solucions als reptes socials i econòmics presents en el seu entorn. Les eines que utilitzen aquests espais són l'intercanvi del talent, l'aprenentatge obert i compartit, i la innovació social, amb l'objectiu d'aconseguir una transformació de l'entorn i de la societat a qualsevol escala.

Quin tipus d'espai s'adapta millor a tu?

Orientat als ciutadans

Els espais de fabricació social busquen acostar les últimes tecnologies de disseny i fabricació digital a persones, famílies, col·lectius, escoles, etc.

Utilitzant projectes, activitats i tallers, treballem per a impulsar el canvi dins de la societat, fomentant dinàmiques com l'intercanvi de talent o l'aprenentatge obert, entre d’altres.

Orientat a professionals

Els espais de fabricació industrial estan dirigits a professionals i empreses que volen integrar les noves tecnologies en els seus projectes professionals.

Aprofita les tecnologies de la indústria 4.0, i esbrina com poden integrar-se en el teu negoci per a ajudar-te a créixer i ser més competitiu.

Orientat a la comunitat acadèmica

Els espais de fabricació acadèmica estan dirigits a la comunitat acadèmica i el seu objectiu és acostar aquestes tecnologies a alumnes, docents, i tot tipus de membres d'aquesta comunitat.

Un impuls necessari per a la innovació, l'aprenentatge i el desenvolupament de projectes acadèmics.

Espai de fabricació social

Utilitzant projectes, activitats i tallers, treballem per a impulsar el canvi dins de la societat, fomentant dinàmiques com l'intercanvi de talent o l'aprenentatge obert, entre altres.

Espai de fabricació social

A qui estan dirigits?

Els espais de fabricació social estan dirigits a tota la ciutadania a nivell genèric. Qualsevol ciutadà, col·lectiu, entitat o escola, pot acudir a aquests espais i participar activament de totes les activitats que es duen a terme en ells.

Quin és el seu objectiu?

Aquest tipus d'espais de fabricació tenen diversos objectius vinculats a la innovació social i a la idea de convertir als ciutadans en usuaris actius i protagonistes de la transformació i la millora del seu entorn.

Per aconseguir-ho és necessari eliminar la bretxa social derivada de la diferent accessibilitat a la tecnologia, i garantir per tant aquest accés és un dels objectius principals d'aquests espais.

Una acció important per a aconseguir eliminar aquesta bretxa tecnològica, és fomentar una filosofia de coneixement obert, compartit i transmès per aquelles mateixes persones que experimenten l'aprenentatge. És a dir, les persones com a consumidores, però també com a productores del coneixement.

En aquests espais s'impulsen aquelles activitats i projectes que milloren la societat i que promouen el desenvolupament social i econòmic, és a dir, que tenen un retorn directe o indirecte per a la societat.

Programa pedagògic

Està orientat a la comunitat educativa en general, alumnat, professorat, professionals de l'educació i centres educatius, amb la finalitat de crear els vincles i l'encaix de la fabricació digital amb el sistema educatiu.

Per a això abasta un conjunt d'activitats com a tallers de disseny i fabricació, projectes i treballs de recerca, cursos de formació per al professorat, presentacions, visites, creació de materials didàctics. Aquestes activitats busquen despertar l'interès de la comunitat educativa i desenvolupar habilitats en les diferents competències relacionades amb les tecnologies de disseny i fabricació digital.

Programa familia

Orientat a les unitats familiars de tota mena, que desitgen establir vincles intergeneracionals mentre s'explora el coneixement sobre la fabricació i les seves potencialitats.

La idea és desenvolupar activitats en família tals com tallers específics, activitats de divulgació obertes al públic familiar, i casals en vacances o fora de l'horari escolar, per a a més aconseguir trencar les barreres entre la gent gran i les noves tecnologies. Es busca generar interessos comuns, i ser un escenari per a reforçar la unitat familiar a través de l'aprenentatge compartit i la solució de problemes mitjançant el treball en equip, i altres dinàmiques útils per a la vida familiar.

Programa d'innovació social

Estan dirigits a emprenedors, associacions veïnals i culturals, col·lectius específics i comunitats tecnològiques.

L'objectiu és establir espais oberts de debat, discussió i actuació als quals aquests membres de la comunitat puguin assistir per a participar activament en el desenvolupament de projectes innovadors. És a dir, crear espais per a donar suport al desenvolupament de projectes que tinguin com a objectiu un retorn social, i que per tant tinguin una voluntat transformadora per a l'entorn, així com solucionar la problemàtica social o econòmica d'aquest, establint a més vincles intergeneracionals i interveïnals gràcies al treball en equip.

Espai de fabricació industrial

Aprofita les tecnologies de la indústria 4.0 i esbrina com poden integrar-se en el teu negoci per a ajudar-te a créixe i ser més competitiu.

Espai de fabricació industrial

A qui estan dirigits?

Els espais de fabricació industrial estan dirigits a tots els professionals i empreses de qualsevol àmbit. Estiguin relacionats o no amb la fabricació, el disseny de producte, o la indústria 4.0, aquestes tecnologies són aplicables en multitud de projectes i aporten solucions reals per a tota mena de problemàtica.

Quin és el seu objectiu?

El principal objectiu dels espais de fabricació de tipus industrial és oferir als professionals totes aquelles tecnologies i possibilitats que poden ajudar-los a aconseguir el següent nivell en l'acompliment de la seva activitat.

Per a això es duen a terme accions de formació tals com tallers o cursos que busquen dotar del coneixement necessari a aquests professionals, així com establir un marc en el qual puguin interactuar amb altres empreses i establir relacions de networking, ampliant, no només els seus coneixements, sinó les seves opcions de col·laboració amb altres àmbits professionals i impulsant la innovació.

La idea és aconseguir que, mitjançant la utilització d'aquests espais i les seves activitats, les empreses i professionals puguin adoptar el paradigma de la indústria 4.0 i adaptar-se al nou entorn, impulsant els seus negocis i evitant que es quedin enrere en aquesta revolució tecnològica.

A més, mitjançant aquests espais també es pretén donar suport a les activitats purament industrials, i nodrir-les d'aquells factors externs que poden fer-la créixer a un altre nivell.

Programa de capacitació

Aquest programa concentra totes aquelles accions relatives a les activitats de formació en els àmbits del disseny i les tecnologies de fabricació digital. Com el seu propi nom indica, el seu objectiu és capacitar als professionals sobre aquests àmbits de coneixement i fomentar l'ús de les tecnologies digitals i la cooperació professional per a l'acompliment de solucions innovadores i d'ús immediat en els diferents entorns, actuals i futurs.

Programa de suport al prototipat

Mitjançant el programa de suport, es pretén oferir ajuda a les empreses i professionals en totes aquelles tasques de disseny prototipat que desitgin dur a terme. Els experts en fabricació comparteixen el seu coneixement sobre prototipat, des de les tecnologies disponibles en el mercat, a quina tecnologia hauries d'utilitzar per a dur a terme un disseny. A més, si ho desitges et posaran en contacte amb aquelles entitats i empreses que poden dur a terme la fabricació del teu prototip. No estàs sol.

Espai de fabricació acadèmica

Espai de fabricació acadèmica

A qui estan dirigits?

Els espais de fabricació acadèmics estan dirigits a tota la comunitat acadèmica. El públic objectiu principal d'aquests espais és l'alumnat, no obstant això, també pretenen atreure el cos docent i altres membres d'aquesta comunitat.

Quin és el seu objectiu?

Aquests espais pretenen fomentar en la comunitat acadèmica l'ús de les tecnologies de fabricació digital, així com potenciar el coneixement sobre aquestes.

Per a això, un dels objectius principals d'aquests espais és facilitar l'accés dels alumnes, docents i uns altres a aquestes tecnologies de fabricació, i posar-les a la seva disposició per al desenvolupament de projectes acadèmics i de recerca. Les tecnologies de disseny i fabricació digital permetran portar aquests projectes del món de les idees a la realitat, i validar la seva utilitat, característiques i aplicacions.

A més, en aquests espais es duen a terme tasques de difusió del coneixement sobre aquestes tecnologies, capacitant així als alumnes per a poder manejar aquestes eines i podent valorar així les seves possibles aplicacions en el marc acadèmic i fomentant l'ús de les mateixes en un posterior àmbit professional.

Programa de formació

Mitjançant un conjunt d'accions formatives, els membres de la comunitat acadèmica podran adquirir coneixements sobre les diferents tecnologies derivades de la fabricació digital, així com el disseny o els mètodes de fabricació additiva i com utilitzar-los d'una manera òptima per a aconseguir objectius concrets. Com a base d'aquestes accions sempre es mantindran l'aprenentatge obert, compartit i actiu per part dels participants i es fomentaran les relacions interpersonals entre alumnes i docents dels diferents àmbits acadèmics.

Programa de fabricació

Aquests espais oferiran serveis de fabricació sota demanda, com a part de l'aprenentatge de la utilització d'aquestes tecnologies i de les diferents possibilitats que aquestes són capaces d'oferir i com a servei per a facilitar la realització de projectes acadèmics que utilitzin la fabricació com a eina per a la consecució d'objectius, o com a part central d'aquest projecte. Els espais estaran oberts a tota la comunitat acadèmica i funcionaran com qualsevol servei sota demanda.

Projectes desenvolupats