Edició: Març 2019
Titulació
UPC i CIM UPC

Propòsit

El màster CIME (Computer Integrated Manufacturing and Engineering) té com a objectiu preparar professionals – gestors i tècnics– en les diferents tecnologies d’enginyeria de producte i de fabricació assistides per ordinador, per que siguin capaços d’aconseguir millores substancials en els seus productes i també d’implementar i/o d’optimitzar els seus processos de fabricació associats.

Avui dia, el desenvolupament i la fabricació de productes no és possible sense una gestió integral del disseny, desenvolupament i producció fent ús intensiu d’eines assistides per ordinador, que possibiliti de manera efectiva els processos d’innovació. El màster CIME conjuga la utilització de mitjans tècnics amb metodologies més efectives per tal de materialitzar productes guanyadors a les empreses, tot tenint en compte els paradigmes actuals de desenvolupament avançat de producte, indústria connectada i indústria 4.0.

Beneficis

En finalitzar el curs, els participants tenen els coneixements i són capaços de:

• Posar en pràctica les tècniques més avançades de disseny i d’optimització de producte, així com les metodologies de gestió de projectes.
  • Identificar i avaluar les característiques, els avantatges d’utilització, el funcionament i els resultats esperats dels sistemes de CAD/CAE/CAPE existents al mercat havent-ne realitzat pràctica directa.
  • Materialitzar productes guanyadors utilitzant les tecnologies de disseny, enginyeria i fabricació de productes industrials: CAD (Disseny Assistit per Ordinador - de la idea al model virtual), CAE (Enginyeria Assistida per Ordinador – millora funcional) i CAPE (Enginyeria de Fabricació Assistida per Ordinador – disseny, simulació, optimització i programació de fàbrica).

A qui va dirigit?

El CIME està orientat a professionals tècnics, especialment enginyers i dissenyadors industrials, però també professionals de totes aquelles disciplines que desitgin disposar dels coneixements i les habilitats necessàries per ser proficients en les tasques de desenvolupament i/o d’industrialització de producte en empreses que innoven utilitzant tecnologies CAD/CAE/CAM i metodologies d’enginyeria concurrent per a una gestió integral del cicle de vida del producte.

Sortides professionals: Direcció de departaments de projectes, direcció de departaments d’R+D+i, responsables d’industrialització de producte, product manager de desenvolupament de producte, product developer especialitzat en eines CAD/CAE/CAM.

Sol·licitud d'informació
Per a més informació ompli el formulari següent i contactarem en menys de 24h.

Itinerari acadèmic

Mòdul 5
CAPE   DPAO   DPEP   CAE   PFM

Equip docent

L'equip docent que integra el programa està format per professionals que combinen la seva feina amb la seva tasca docent i, per tant, possibiliten amb la seva ample experiència en el sector un aprenentatge que s'adapta a la realitat empresarial.

Roger Uceda

Director del Master

Enginyer industrial per la ETSEIB (UPC) i Màster en Direcció de la Producció per la Fundació CIM (UPC). Després d’iniciar la seva carrera al sector d’automoció com Enginyer de Processos a Delphi i Metaldyne, l'any 2005, es va incorporar al CIM, on ha desenvolupat la seva carrera professional com a Director d'Operacions, compaginant la fabricació de prototips amb impressió 3D i mecanitzat CNC amb el lideratge de projectes de R+D en fabricació additiva. L’any 2011 funda BCN3D Technologies, empresa que actualment lidera la impressió 3D d’escriptori a nivell mundial.

Professors

Jordi Bonada