Welcome BCN3D Technologies

El projecte BCN3D Technologies, de la Fundació CIM-UPC, ja ha estat presentat en societat. Tot un èxit que deixa constància dels esforços en investigació i desenvolupament entorn les tecnologies de fabricació digital de tot un grup de professionals que guarden un compromís directe amb les necessitats de la societat. I la BCN3D Sigma, la BCN3D Lux i la BCN3D Ignis són les màquines que representen aquesta capacitat d’innovació sense límits i la importància creixent de les tecnologies participatives.

L’edifici DHUB al cor de la plaça de les Glòries i seu capital del disseny en totes les seves vessants, va acollir el 14 de maig, a BCN3D Technologies. Un projecte que parla de disseny i el potencia. Idees, creativitat, coneixement, màquines, i en definitiva, persones. Individus que conceptualitzen dissenys particulars que volen veure materialitzats. Un diàleg entre la tecnologia i el sentiment.

Aquesta va ser la principal idea entorn la que es desenvolupà la presentació de la divisió BCN3D Technologies. La sala d’actes del DHUB s’emplenava d’ulls expectants, per conèixer més sobre el misteri de les tecnologies de fabricació digital i familiaritzar-se amb el concepte Open Source. Després d’aquesta introducció al món de la fabricació digital i la necessitat intrínseca de la innovació i la formació,  la BCN3D Ignis, la BCN3D Sigma i la BCN3D Lux van omplir les pantalles de l’auditori. Moviment, colors i llum van desvelar el misteri de la novetat

Tot un canvi transcendental, un gir de 360° que deixa de banda la supremacia de la freda tecnologia i cerca destacar la humanitat en aquest camp. Perquè ja no es suficient amb dotar la societat d’impressores 3D, sinó que cal centrar-se en les persones. Ja que, en una societat productora, aquestes són i seran les encarregades de fabricar les seves eines i projectes i de fusionar diferents tecnologies de fabricació digital, per a obtenir els productes desitjats que, d’altra manera no s’haguessin pogut arribar a materialitzar.

Les estrelles d’aquesta presentació en societat van ser les tres màquines en les que l’equip de BCN3D Technologies ha estat treballant durant més de 10 mesos.

[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"1708","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"320","typeof":"foaf:Image","width":"480"}}]]

La BCN3D Sigma és una màquina basada en el sistema de fabricació FFF i que incorpora dos extrusors totalment independents ( IDEX ).

[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"1709","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"320","typeof":"foaf:Image","width":"480"}}]]

La següent màquina afegida a l’elenc de BCN3D Technologies és la BCN3D Ignis, una talladora làser professional que permet fer gravats i tallar superfícies de planxes de múltiples materials.

[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"1710","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"320","typeof":"foaf:Image","width":"480"}}]]
Per últim, tenim la BCN3D Lux, una màquina basada en el sistema de fabricació DLP (Digital Light Processing), que permet fabricar peces de molt alta resolució a partir de la solidificació de resines fotosensibles.

I ara BCN3D Technologies presentarà i exhibirà les seves tres noves tecnologies del 21 al 23 de Maig al London 3DPrintshow, tot un món d’oportunitats que s’obren gràcies a l’esforç i dedicació d’un equip professional.

Welcome BCN3D Technologies!