Un conveni en nom del desenvolupament científic

El passat 1 de març, en Felip Fenollosa Artés, Director de la Fundació CIM, i la Neus Cónsul Porras, Directora de l’ETSEIB, es van reunir per a firmar un conveni de col•laboració destinat a fomentar la cooperació entre aquestes dues entitats i, alhora, apropar els coneixements i aplicacions tecnològiques als estudiants. D’aquesta forma, tant la Fundació com l’Escola treballaran conjuntament per a la millora del desenvolupament científic i tecnològic.

En aquest conveni s’hi ha establert unes bases en les que es citen tant els compromisos als que accedeixen, com els beneficis que ambdues parts rebran com a conseqüència de la seva firma. Així, per tal de fomentar l’apropament dels alumnes de l’ETSEIB als coneixements tecnològics que la Fundació CIM té per oferir, els cursos de formació especialitzada en eines CAD de la FCIM tindran el mateix tractament que els seminaris que organitza l’ETSEIB a efectes de reconeixement de crèdits en els estudis de grau. És a dir, que per cada 10 hores cursades obtindran 1 crèdit ECTS.

En aquesta línia d’actuació, a més, des de la Fundació CIM farem el possible per adaptar el calendari lectiu dels cursos especialitzats CAD al dels estudiants de l’ETSEIB, per a que puguin beneficiar-se dels avantatges que el conveni posa a la seva disposició sense entrebancs.

Finalment, per part de la Fundació CIM s’oferiran una sèrie de descomptes tant pels alumnes i ex-alumnes de l’ETSEIB -en el segon cas serà efectiu qempre que aquests siguin membres de l'UPC alumni-, com pels membres del PDI i el PAS. Així, aquests conjunts gaudiran d’un 15% de descompte al programa de màsters i postgraus, i un 5% en l’equipament de BCN3D Technologies. A més, els alumnesde l'ETSEIB comptaran amb un descompte de 25% o 50% -depenent del curs- als cursos especialitzats en sistemes CAD.

D’altra banda, ambdues entitats posaran a disposició comuna les eines i maquinària de les que disposen, per assegurar-ne un millor aprofitament. Aquest punt tindrà com a conseqüència afegida la possibilitat de facilitar l’acompliment dels objectius de les competicions estudiantils tecnològiques organitzades per l’Escola, com per exemple el Formula Student.

Tant la Fundació CIM com l’ETSEIB són dues entitats entregades a la formació de qualitat en l’àmbit tecnològic, fet que provoca que aquest conveni de cooperació i col•laboració no sigui més que la fusió última de dos camins que sempre han avançat de forma paral•lela, i que aportarà beneficis tan per les entitats que hi participen com per a la comunitat científica i tecnològica.