Taules amb motor, la nova era del surf

L’empresa barcelonina Jetson Surf Technologies, en col·laboració amb Slash Surfboards de Salinas (Astúries) i amb la participació de l’equip d’enginyers i tècnics de la Fundació CIM, ha desenvolupat la planxa de surf Jetson, a la qual se li incorpora un motor de petites dimensions que ofereix un impuls extra en els moments crítics: en remuntar l’onada i en el moment d’agafar-la (take off). Una ajuda que permet agafar més onades i fer més surf, la qual cosa afavoreix l’aprenentatge i la progressió a sobre la taula. Fins i tot pot ser utilitzada en onades grans com a alternativa al tow-in, és a dir, per a les sessions que requereixen que el surfista sigui remolcat per una moto aquàtica.

Els enginyers han treballat en prototips desenvolupats a la Planta Pilot de la Fundació CIM durant anys fins a assolir la versió definitiva. Cada peça i cada detall han estat concebuts per millorar l’experiència del surf. L’autonomia, la mida, la geometria del jet, el pes, l’empenta, l’impacte mediambiental, la potència, l’accionament i els automatismes han estat dissenyats perquè l’experiència de surfejar sigui divertida i agradable. "S’ha treballat molt en l’electrònica de control perquè l’ús sigui molt intuïtiu i senzill; també perquè el sistema sigui silenciós i discret per no pertorbar el silenci i les sensacions del mar", explica Ramón Silve, director tècnic del projecte.

La taula incorpora un dispositiu integrat a la proa que permet controlar la potència lliurada pel motor. Consta de cinc botons, un d’aturada i quatre de diferents potències per a adaptar-se al que l’usuari necessita al llarg de la sessió. El pack de bateries està dissenyat per proporcionar una sessió de més de 20 ones, sempre depenent de l’ús que se li doni al motor.

Jetson compta amb el mestre fabricant de taules Marcos García (Slash Surfboards), qui ha aconseguit la perfecta integració i miniaturització de tots els components a la taula sense perdre les sensacions del surf tradicional.

La gamma Jetson compta amb tres taules de diferents mides per adaptar-se a les necessitats de cada surfista. El seu preu parteix dels 2.699 euros segons el producte desitjat.

www.jetson.es