Blog notice

L’impacte de la tecnologia 3D al món de l’automoció

La ‘Sociedad de Técnicos de Automoción’ ha organitzat, amb la col·laboració del personal de la Fundació CIM, una conferència a càrreg del director de l'entitat, Felip Fenollosa, una conferència que girarà al voltant de les possibles aplicacions de la impressió 3D en la fabricació automobilística.

En el context industrial actual, les tecnologies d’impressió 3D han estat situades com el vector tecnològic capaç de transformar el paradigma econòmic contemporani. Tal i com ens explicarà en Felip Fenollosa, això és degut a les característiques pròpies d’aquesta tecnologia, que ofereix la possibilitat de materialitzar un prototip –o la peça final- a partir d’un arxiu CAD a un preu molt reduït en comparació del que ofereixen els mètodes convencionals.

Es parlarà de l’estat actual del sistema de la impressió 3D – o Additive Manufacturing, tal i com és denominada en l’entorn de la producció industrial- i les seves aplicacions reals i potencials.  En el sector de l’automoció es veurà l’evolució en l’aprofitament de la tecnologia 3D en el pas d’emprar-la per a l’obtenció de prototips –Rapid Prototyping- a la impressió de peces finals, plenament funcionals –Rapid Manufacturing­-.

Finalment, en aquesta conferència s’exemplificaran els recursos disponibles pel que fa a la impressió 3D, tant pel que fa a l’outsourcing, com a la integració d’equips a la pròpia oficina.

La conferència tindrà lloc el proper 28 de gener, a la Sala d’actes de la planta pilot de la Fundació CIM a Barcelona, que els assistents a l’esdeveniment podran conèixer en una visita guiada pel personal de l’entitat adscrita a la UPC.

Si vols assistir a la conferència apunta't AQUÍ