Blog notice

La primera jornada maker de l’Escola Montessori, un èxit

El 16 de març es va celebrar a l’Escola Montessori la 1a jornada Maker on l’alumnat va tenir l’oportunitat de gaudir de la tecnologia i mostrar a les seves famílies el que fan dia a dia amb ella. Aquesta activitat és un exemple més de l’associació que des de fa dos anys mantenen el CIM UPC i l’Escola Montessori i que s’integra dins del projecte magnet.

Inspirat en les Magnet Schools dels Estats Units, aquest programa està impulsat per la Fundació Jaume Bofill i el seu objectiu principal és acompanyar els centres educatius en el desenvolupament d’un projecte educatiu innovador i de qualitat, i convertir-lo en una referència per la comunitat educativa.

Amb l’ajuda d’institucions com el CIM UPC, que han trobat l’excel·lència en un camp de coneixement específic, es comprometen amb la societat per tal de crear projectes que transmetin innovacióEn aquest cas, a partir del coneixement tecnològic del nostre centre s’està desenvolupant, conjuntament amb l’Escola, un projecte basat en els processos de fabricació i creació, fomentant en l’alumnat una actitud investigadora que deixa espai a la creativitat. Per dur-lo a terme es fa ús de les noves tecnologies i mètodes globalitzats, assegurant la igualtat d’oportunitats i l’equitat.

La jornada maker va ser tot un èxit i el CIM UPC va col·laborar aportant elements com els micro-bits, maquinària de tall làser, o la impressora 3D amb la qual l’alumnat ja treballa habitualment.

Un dels tallers en el qual va participar el centre va ser el Micro-bit, una manera d’ensenyar a programar més fàcil i divertida pels nens i nenes. L’encarregat d’aquest taller va ser en Francesc Sabaté, enginyer i director del nostre Màster en Producció Automatitzada i Robòtica (PAIR) i del nou Màster en Transformació Digital a la Indústria (MTDI).

Per altra banda, l’ateneu de fabricació de Ciutat Meridiana del CIM UPC també va estar present amb un taller de tall làser dirigit per Juan Vicente Rodríguez, coordinador dels espais de fabricació. L’activitat consistia a dissenyar diferents peces en una fullola o cartó per després poder tallar-les.

La vinculació entre l’Escola Montessori i el CIM UPC continua en la creació d’un projecte educatiu innovador i igualitari per tota la societat on la creativitat sigui l’eix principal.

Si vols seguir llegint aquest article i conèixer més sobre el Projecte Magnet, visita aquesta pàgina