La Fundació CIM a l'ESA

La Fundació CIM, Centre Tecnològic de referència de la UPC en el camp de les tecnologies de producció, ha desenvolupat un equipament electromecànic capaç de realitzar experiments biotecnològics en gravetat zero d'una manera totalment automatitzada.

L'equipament dissenyat per la Fundació CIM ha hagut de superar, en les instal·lacions de Novaspace, l'empresa encarregada de l'explotació de l'avió Airbus A300 ZERO-G, filial del Centre Nacional d'Estudis Espacials de França, proves de resistència mecànica, seguretat elèctrica, escalfament i control de la temperatura, entre d'altres, que s'han realitzat la setmana anterior als vols.

L'experiment consisteix en l'estudi del comportament en microgravetat d'agents biològics, els transportadors ABC, que són els responsables de depurar l'interior de les cèl·lules humanes de fàrmacs i altres tòxics.