La Fundació CIM a l’ARA.cat

En paraules de Felip Fenollosa, director de la Fundació CIM, “fabricar coses és donar armes a la gent perquè generi llocs de treball”. Aquest esdevé un molt bon resum del projecte d’ateneus i, en concret, del que es troba al barri de Ciutat Meridiana.

Un ateneu on s’hi han impulsat cursos de formació ocupacional dirigits i absorbits pels veïns del barri mateix. També s’hi han desenvolupat projectes diversos, com per exemple, les petites reparacions del camp de futbol municipal, una idea que posa de manifest com la fabricació digital pot esdevenir clau per a recuperar espais degradats d’un barri i com també pot col·laborar a reduir l’atur.

A més, són alumnes, emprenedors i escoles els qui també aprofiten aquests espais, tot a través de tallers que apropen les tecnologies de fabricació digitals, com les impressores 3D, a aquests que poden aprendre el funcionament específic d’una màquina i el disseny i procediment per a fabricar una peça. Pel seu caràcter pràctic i pedagògic, és important que aquest projecte quedi entès per l’amplia majoria de la ciutadania i que, així, es pugui estendre la implementació de la fabricació digital, com “una taca d’oli”.

Llegiu la notícia completa.