Blog notice

Es renova el Consell Empresarial de la UPC

Aquesta és la primera reunió del Consell Empresarial de la UPC, que n’ha renovat la composició després que es modifiqués la seva estructura, el curs 2015-2016. Es tracta d’un espai d’interlocució i diàleg amb l’empresa, per intensificar la seva relació amb la Universitat posant especial èmfasis en la transferència de coneixement que es realitza a la UPC

El Consell es planteja un pla de treball i nous objectius per al 2017-2018, constituint tres grups estratègics per abordar temàtiques clau per a la Universitat en les quals pretén esdevenir un observatori i un fòrum de debat. Els tres àmbits de treball són: els models de generació d’innovació i d’implementació de tecnologia, les capacitats i estratègies de capacitació de professionals, així com els rols de l’empresa i de la Universitat en la millora social i de la qualitat de vida de les persones.

El ple del Consell Empresarial, presidit per Ramon Carbonell, president del Consell Social de la UPC, està integrat per representants d’empreses i institucions, i dels patronats de les unitats acadèmiques de la UPC. També en formen part representants de la Fundació UPC, de la Fundació CIM i del Consell Empresarial del Centre d’Innovació i Tecnologia de la UPC (CIT UPC), així com representants del Personal Docent i Investigador de la Universitat.

Entre les empreses i entitats que integren el Consell Empresarial s’inclouen Abertis, Fluidra, Femcat, Fira de Barcelona, el Col·legi Oficial d’Arquitectes de Catalunya (COAC), Gas Natural, Girbau, Grup AGBAR, Hewlett Packard, Itteria, La Farga, Mercabarna, PIMEC, Seat, Siemens, Telefónica, el Barcelona Supercomputing Centre (BSC-CNS) i la Fundació CIM.

Coincidint amb la trobada del nou Consell Empresarial, s’ha posat en marxa el seu web, un punt de referència d’informació i difusió de la seva activitat. Aquest web disposa d’un bloc, que permet la subscripció electrònica, plantejat com un canal obert per donar visibilitat a la relació i interacció entre el teixit acadèmic i empresarial. Des d’aquest web s’accedeix a tota la informació sobre els serveis que la Universitat ofereix a l’empresa, així com a la seva producció científica, a través del portal Futur.