El projecte CAR3D: innovació contra la Covid

El projecte CAR3D, juntament amb altres quatre projectes catalans de lluita contra l’impacte de la pandèmia reben finançament de la Unió Europea. Al desembre, l’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia (EIT) va repartir 60 milions d’euros entre 207 projectes i dels que volen donar resposta a la pandèmia, n’hi ha cinc amb participació d’empreses o institucions catalanes. La comissària europea de Recerca, Mariya Gabriel, destacava que la innovació tindrà un paper clau en la lluita contra el coronavirus.

El projecte CAR3D és una iniciativa per dissenyar, desenvolupar i validar màscares i pantalles protectores fetes en 3D i altres sistemes de fabricació. El projecte està impulsat per l’hospital Sant Joan de Déu, el CIM UPC, BCN3D i la UB.

Arnau Valls, enginyer del departament d’innovació de l’hospital Sant Joan de Déu, explica que durant l’inici de la pandèmia van repartir més de 5.000 EPI a centres sanitaris i ara volen “utilitzar el coneixement adquirit per generar un equip de protecció més resistent i validat per a ús clínic”. També s’està articulant una plataforma per unir oferta i demanda i dotar “Europa d’una alternativa de producció local, coordinada i validada per quan les cadenes de subministrament es tornin a tallar o abans si es troben solucions disponibles i properes”. La plataforma no només ajudarà a mitigar la crisi sanitària sinó també el seu impacte econòmic i social, ja que pretén dinamitzar l’economia local.

Els altres projectes amb finançament europeu són #SOMLALLET, que ha aconseguit salvar més de 10.000 litres de llet per fer-ne formatge, el Centre de control digital de la Covid de l’Hospital Clínic, que ha ajudat a reduir la taxa de mortalitat a l’hospital gràcies a la intel·ligència artificial o l’aplicació mòbil FutureMob, que proposa reptes de mobilitat per fomentar alternatives sostenibles.

Font: "Innovation against Covid" a CAR3D Project