Blog notice

El CIM UPC a l'exposició "Emergència! Dissenys contra la COVID-19"

En el marc del projecte CAR3D, l’equip del CIM UPC participa en l’exposició “Emergència! Dissenys contra la COVID-19” del Museu del Disseny de Barcelona, juntament amb més de 50 iniciatives que, des del món del disseny, han donat una ràpida resposta a la crisi sanitària. Aquestes propostes abasten àmbits molt diferents amb un objectiu comú: dissenyar per ajudar.

L’exposició que presenta el Museu del Disseny és una oportunitat per conèixer aquests treballs que són, tots ells, una mostra de com respondre els reptes que ha provocat la pandèmia. A la nostra societat, la tecnologia de la informació i la digitalització han facilitat, a més, el disseny col·laboratiu, la relació fluïda entre equips transversals, la disponibilitat d’accedir a dissenys en codi obert i la possibilitat d’imprimir en 3D a l’empresa, a la universitat, al despatx o, simplement, des de casa.

Aquesta mostra recull una bona part de les aportacions en mascaretes higièniques fetes per dissenyadors i empreses, així com dispositius de protecció per a ús sanitari, propostes de desenvolupament de maquinària clínica, també un apartat molt important de mostra gràfica, campanyes comunicatives, propostes de visualització de dades i iniciatives que han utilitzat la impressió 3D per fabricar elements de protecció i contribuir a la lluita contra la Covid-19, com el projecte CAR3D.

Amb aquesta exposició, el Museu del Disseny vol contribuir a conèixer i documentar els objectes que responen a les necessitats de la societat, aporten millores en la usabilitat i són un reflex del temps que estem vivint.

El projecte CAR3D treballa per dissenyar, desenvolupar i validar equips de protecció individual com mascaretes i pantalles facials, i a través d’una plataforma web posa en contacte productors validats i consumidors d'arreu d'Europa. Actualment, ja compta amb més de 20 proveïdors, de sis països diferents.

A la seva plataforma web s’hi poden trobar sis dissenys disponibles per a descarregar i imprimir amb fabricació additiva, una xifra que creixerà amb les noves aportacions de l’equip de CAR3D i dels col·laboradors que ja estan treballant.

En aquest projecte, l’equip del CIM UPC treballa conjuntament amb professionals de l’Hospital Sant Joan de Déu, BCN3D Technologies i de la Universitat de Barcelona per tal d’assegurar un treball en xarxa i col·laboratiu en totes les fases de creació d’aquests EPIs; des del disseny fins a les comprovacions que fan els usuaris finals, que són els professionals mèdics. A més, el projecte compta amb el finançament d’EiT Health, la xarxa per a la innovació sanitària que compta amb el suport de la Unió Europea.

L’exposició està oberta al públic fins al proper 10 de gener i l’accés és gratuït