Celebrada la desena edició dels Premis Manel Xifra i Boada

La desena edició dels premis Manel Xifra i Boada van ser lliurats aquest 5 de juny al Castell de Peralada en el marc de l’Engidiada 2015, en un acte commemoratiu que recorda la importància dels valors universals com l’esforç i el treball, l’exigència personal i social o l’autoestima en el camp de la innovació tecnològica i la indústria. El Col·legi d’Enginyers de Grau i d’Enginyers Tècnics Industrials de Girona ( CETIG) i Comexi Group han estat els encarregats d’organitzar un esdeveniment clau que reconeix el compromís de totes aquelles persones dedicades a la recerca, la tècnica i la indústria.

Una desena convocatòria que, per la seva importància, ha comptat amb la presència de l’honorable conseller d’Empresa i OcupacióFelip Puig, en un acte conduit pel periodista Xavier Graset, destacat Premi Nacional de Comunicació. Una edició especial que ha portat la innovació com a qualitat definitòria. Aquest any els guardons han quedat complets amb la incorporació d’una nova modalitat, els premis que retribuïen la virtut en la transferència al seu entorn de la mà de grups de recerca universitaris i dels centres tecnològics. Així ho han recordat les paraules del degà del CETIG, Narcís Bartina, i les de Narcís Xifra, de Comexi Group.

[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"1743","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"320","typeof":"foaf:Image","width":"480"}}]]

Premis Manel Xifra i Boada al Grup de Recerca Aplicada o Centre Tecnològic atorgat a la Fundació CIM

La Fundació CIM de la UPC ha rebut, precisament, un reconeixement pels esforços invertits en la potenciació dels valors dels seus estudiants, la inversió en investigació i desenvolupament per assolir la màxima competitivitat, així com per la seva forta aposta per l’ampliació de les competències de la indústria amb seu territorial. La institució ha estat premiada amb el nou Premi Manel Xifra i Boada al Grup de Recerca Aplicada o Centre Tecnològic, un guardó que imprimeix motivació, en una cerca de l’excel·lència metodològica i formativa constant.

[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"1742","attributes":{"alt":"","class":"media-image","height":"320","typeof":"foaf:Image","width":"480"}}]]

Felip Fenollosa, Director General de la Fundació CIM, recollint el guardó al grup de recerca aplicada de mans de Felip Puig, conseller d’Empresa i Ocupació

L’acte va incloure la conferència La fabricació centrada en les persones, a càrrec de Felip Fenollosa, una nomenclatura que s'enllaça amb el lema de la Fundació CIM, que impulsa la recerca i la innovació actives . Es va exposar el lideratge d’aquesta institució en l’àmbit de la impressió 3D tant en l’àmbit català com ara en l’internacional, i que té la seva expressió en el projecte de formació, desenvolupament i producció d’equips de fabricació digital accessible a la ciutadania anomenat BCN3D Technologies recentment instal·lat a l’Edifici RDIT al Campus de Castelldefels de la UPC. Els assistents van poder gaudir de la projecció del vídeo que il·lustra l’estat de l’art en aquest àmbit: una presentació de la nova impressora BCN3D Sigma amb la nova tecnologia IDEX ( Independent Dual Extruder).

Retrospectiva: Deu anys de reconeixements a la virtut i l’excel·lència

La professió és el nord, l’empresa l’entorn, la persona el nucli, la societat el destí, el país el tutor”, aquesta era la filosofia iniciada l’any 2005 per Manel Xifra i Boada, empresari i enginyer tècnic format a l’Escola d’Enginyers Industrials de Terrassa que conceptualitzava l’empresa com una obra viva i dinàmica, en constant evolució.

I és dins aquest supòsit on rau la importància de la innovació i la recerca: fer créixer el teixit productiu a partir de la creativitat aplicada a l’enginyeria i la gestió de la tecnologia. El primer premi doncs, a títol pòstum i en una preedició de les convocatòries anuals, va ser dedicat a la figura d’aquest enginyer amb una òptica empresarial marcada per la cooperació, la filosofia familiar i el creixement continu.

Premis que han arribat als deu anys gràcies al seu caire de reconeixement a la innovació i a la recerca tecnològiques, però no només això, sinó que també aposten per una filosofia determinada que parla de coneixement compartit, de creixement social, de confiança en les propostes pròpies i en l’acompliment d’objectius a través de l’esforç i la dedicació.

Recull de totes les edicions dels Premis Manel Xifra i Boada