Aridditive del CIM UPC aconsegueix el Go en la primera edició del XaFIR OnCampus de The Collider

Arriditive, el projecte d'impressió 3D de peces de ciment del CIM UPC, és considerat apte per avançar a la següent fase de desenvolupament al Demoday d'aquest OnCampus organitzat pel Mobile World Capital junt amb el grup de centris d'investigació de diverses entitats catalans, XaFIR.

Barcelona, 27 de juny de 2022 – The Collider, el programa d'innovació de Mobile World Capital, ha celebrat el DemoDay de la primera edició de XaFIR OnCampus, un programa d'emprenedoria científica que identifica projectes de recerca i els acompanya durant 5 setmanes a través de la seva metodologia Lean LaunchPad, la qual consisteix a treure als investigadors del laboratori i anar a testar a clients i indústries.

El Demoday suposa una primera connexió amb l'entorn empresarial, un pas important per a avançar a la següent fase del procés i arribar al mercat. En aquest sentit, els equips, en funció de la valoració del jurat, decideixen si el seu projecte és apte per a passar a la següent fase i, així, aconsegueixen el Go. En aquest cas, els quatre projectes presentats, tots relacionats amb la indústria 4.0, Tintin, Arriditive, Sigpro i Qbot, han obtingut el Go.

Sergi Besonias, programme executive de The Collider, ha valorat molt positivament aquest Demoday: “Estem molt contents que aquestes quatre iniciatives puguin continuar en les seves línies de recerca i que continuem apostant per la tecnologia i la ciència com a palanca econòmica i social”.

“Les quatre propostes presentades en aquesta jornada tenen molt potencial i les seves solucions seran clau per a afrontar els reptes als quals ens enfrontem. Per part nostra, des de The Collider, la nostra vocació és continuar fent possible la transferència deep tech entre ciència, mercat i societat i, així, donar resposta a les necessitats de la indústria i la ciutadania a través de la innovació”, afegeix Oscar Sala, director de The Collider.

Quatre projectes estratègics per als reptes del present i del futur

El Demoday de XaFIR OnCampus s'ha celebrat en un format en línia on cada projecte ha comptat amb 10 minuts per a presentar els seus avanços davant un jurat format per experts de la indústria: Oriol Pascual, founder & CEO de Stage2; Emilio Angles, Industry 4.0 Development Lead de Kellog's Company; i Manel Arrufat, Innovation Manager de la UPC.

Per part seva, Maria Rosés, Innovation Manager de XaFIR, ha destacat que "Com a xarxa R+D+I d'Indústria 4.0, coordinada per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i la missió de la qual és transferir els resultats de la recerca al mercat i a la societat, la col·laboració amb The Collider és clau per a nosaltres, ja que ens permet oferir formació de primer nivell en emprenedoria. A més, afegeix: “Estem molt contents amb els resultats del programa i el DemoDay ha estat una clara mostra dels avanços dels projectes en aquestes 5 setmanes. Tots ells tenen molt potencial, malgrat estar en diferents fases de maduresa. Algun fins i tot té previst constituir el seu spinoff en els pròxims mesos”.

Els projectes participants han estat els següents:

• Sigpro (del grup Comunications Systems del CTTC) és una iniciativa que ajudarà a aconseguir solucions sense fils i això suposarà reduir significativament els costos i evolucionar en les tecnologies.
  • Qbot (del Centre de Disseny d'Equips Industrials de la UPC) és una eina que permet valorar, durant la seva fase de disseny, l'impacte ambiental que té el producte o la màquina en funció del procés de fabricació, dels materials, importacions o reciclabilidad. El jurat ha destacat que la part més important serà integrar la solució als softwares existents.
  • Aridditive (de CIM UPC) és una impressora 3D de peces de ciments de gran complexitat. El tribunal ha recalcat que és molt important que la impressió estigui dirigida a peces que a edificis o cases senceres.
  • Tintin (del grup Information Modelling and Processing de la UPC) és un programari que permet modificar paràmetres d'una base de dades relacional de manera segura, sense crear errors de coherència gràcies a la Intel·ligència Artificial. El jurat ha valorat molt positivament aquest projecte, ja que serà de molta ajuda per al sector.

OnCampus: acostant l'ecosistema de recerca a la indústria

The Collider fa possible la transferència deep tech entre ciència, mercat i societat amb el protocol d'acompanyament des de l'inici al OnCampus, passant per la inversió del Venture Builder, la Constitució i finalment la Creació de la startup. OnCampus és una formació dissenyada per a projectes tecnològics en etapes inicials i té l'objectiu de validar la seva aplicació en el mercat juntament amb experts de la indústria.

SOBRE MOBILE WORLD CAPITAL

Mobile World Capital Barcelona és una iniciativa que impulsa el desenvolupament digital de la societat i ajuda a millorar la vida de les persones a nivell global. Amb suport públic i privat, MWCapital centra la seva activitat en quatre àrees: l'acceleració de la innovació mitjançant l'emprenedoria digital; la transformació de la indústria mitjançant la tecnologia digital; el creixement del talent digital entre les noves generacions i els professionals; i la reflexió sobre l'impacte de la tecnologia en la nostra societat. En el seu conjunt, els nostres programes transformen positivament l'economia, l'educació i la societat. MWCapital acull MWC a Barcelona i és la fundadora de 4 Years From Now (4YFN), la plataforma de negocis per a la comunitat de startups present en tots els esdeveniments de MWC a tot el món.

SOBRE THE COLLIDER

The Collider, el programa d'innovació de Mobile World Capital Barcelona, tanca la bretxa entre ciència i mercat per a crear start-ups disruptives basades en la tecnologia. Per això, el programa fomenta l'actitud emprenedora en les universitats i utilitza la fórmula investigador-emprenedor per a crear noves companyies d'alt valor. El programa se centra en la identificació i desenvolupament empresarial de tecnologies altament disruptives com la intel·ligència artificial, la internet de les coses, el blockchain o la realitat virtual, connectant talent científic i emprenedor. The Collider incentiva la participació d'empreses per a llançar pilots en fases inicials i obrir noves línies de negoci ajudant a incrementar la competitivitat.

FONT: Tintin, Aridditive, Sigpro y Qbot consiguen el Go en la primera edición del XaFIR OnCampus de The Collider, Moblie World Capital.